Eerste week stage - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van lieke toonen - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van lieke toonen - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Blijf op de hoogte en volg lieke

23 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Na elf uur in het vliegtuig en 2 uur in de bus gezeten te hebben waren we in Viljoenskroon de plaats waar ik met Anniek, Dominique, Judith, Anouk en Elvie 3 maanden ga doorbrengen. Vrijdag nacht 12 februari zijn we hier aangekomen. Het eerst weekend hebben we rustig alles leren kennen en heeft lynette ons laten zien waar we kunnen gaan sporten, boodschappen doen en gaan pinnen. Lynette is de vrouw waar wij bij wonen het is net een tweede moeder. Ook zijn we langs de hospice gereden. De hospice is ongeveer 15 min lopen vanaf ons huisje. Dit weekend hebben we ook Etienne ontmoet dit is de jongen van de sportschool. Hiermee zijn we zaterdag avond gelijk mee op stap geweest. Na het weekend was het tijd om naar stage te gaan. De eerste dag was aangebroken en wat hadden we er zin in. Chris de manager van de hospice haalde ons op dit deed hij de hele week zodat we goed wisten hoe we moesten lopen. Half negen stond hij bij ons op de stoep. Aangekomen bij de hospice leiden Chris ons nog even rond en lied hij de groepen zien. Er zijn 3 groepen baby’s, peuters en kleuters. De kinderen gaan hier pas op hun 6e naar school, maar op de hospice leren de kleuters wel al Engels spreken. Na de rondleiding mochten we gaan meehelpen met de begeleidsters deze noemen ze daar moeders. De kinderen waren zo enthousiast en kwamen gelijk naar ons toe. Ik vond dit zo leuk om te zien en ze begonnen je ook gelijk helemaal te knuffelen. We kwamen er wel al snel achter dat de tijd heel sloom gaat doordat er geen activiteiten met de kinderen wordt gedaan ze doen heel de dag hun eigen ding en hebben twee eet momenten. Als de kinderen gaan slapen om half een gaan wij terug naar ons huisje en lunchen we daar. Om half drie worden de kinderen weer uit bed gehaald en krijgen ze nog een boterham als ze willen en een beker drinken. Wat ik ook heel speciaal vond is dat de kinderen moeten klappen voor dat ze iets krijgen. In het begin vond ik dit erg leuk om te zien, maar nu vind ik het toch maar een rare gewoonte. Op dinsdag woensdag en donderdag worden de kinderen in bad gedaan. Elke groep op een dag. Dit was ook heel leuk om te doen, maar ook heel warm. De rest van de week hebben we vooral meegeholpen met eten geven en veel met de kinderen gespeeld zodat we een goede band met de kinderen opbouwden. We vonden het allemaal wel erg wennen en waren na een dag stage toch ook wel erg moe. Het maakte zo veel indruk op ons.


Ook hebben we al leuke dingen gedaan en veel vooruit gepland wat we nog willen gaan doen. Donderdag zijn we met 5 meiden wezen schieten dit was me toch een ervaring nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan doen, maar het was echt gaaf. Ook hebben we een weekje Suncity geboekt en een weekje Kaapstad. Ik kijk er nu al naar uit. Dit worden 3 hele mooie indrukwekkend maanden.

Helaas was afgelopen weekend het internet kapot gegaan door een heftige onweersbui. gelukkig is deze opgelost en hebben we weer wifi.

De verslagen die ik hier opzet komen ook in de mooi Veghel krant te staan alleen dan ingekort.

Tot volgende week, Lieke

  • 23 Februari 2016 - 19:34

    Martien Toonen:

    Hoi Lieke

    Wat een leuk verslag van je eerste week en ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat.
    Het zal inderdaad zeker wennen zijn want het is toch een hele andere cultuur.
    Geniet van alle dingen die je meemaakt en doe goed je best.

    veel groetjes papa xxx

  • 23 Februari 2016 - 21:35

    Anda Langerwerf:

    Hey liekia,

    Leuk verslagje! Fijn dat alles goed gaat en wat leuk dat je ook naar kaapstad enz gaat. Snap best dat je daar op verheugd zou ik ook doen;). Ik wens je nog heel plezier daar
    Dikke kus ook aan Niekje

  • 24 Februari 2016 - 12:23

    TONNIE:

    Hey Lieke,
    Idd een heel mooi verslag, je enthousiasme straalt er vanaf, wens je verder nog een hele fijne en
    leerzame tijd daar en verheug me op je volgende verslag!

    Groetjes,
    Tonnie x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lieke

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 3587

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: