Weekje Suncity - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van lieke toonen - WaarBenJij.nu Weekje Suncity - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van lieke toonen - WaarBenJij.nu

Weekje Suncity

Blijf op de hoogte en volg lieke

10 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Maandag ochtend vertrokken we met Lynette en Gerald naar Suncity. Hier bleven we een midweekje. Voor dat we naar suncity gingen waren we nog even gestopt in Potchefstroom daar mochten we nog even winkelen in het winkelcentrum. We hadden om twaalf uur weer afgesproken bij de auto. Vanuit daar reden we door naar Suncity. Daar aangekomen kregen we de sleutel van ons huisje en konden we beginnen met het uitpakken van onze koffer. We hadden afgesproken om die avond gezellig met zijn alle te gaan uiteten bij ocean basket dit was tegen over ons huisje. Samen met lekkere wijntjes en een heerlijk nagerecht. We waren daarvoor nog geen 15 euro pp kwijt. Hier hebben we heerlijk gegeten, vanuit het restaurant zijn we nog even naar valley of the waves gegaan. Dit was prachtig om te zien. Ik kan het niet uitleggen maar heb overal foto’s van. Dit was ook de plek waar we konden gaan zwemmen. Ze hadden een nep strand en een heleboel glijbanen waar we iedere dag gratis naar toe konden gaan. Alleen was het niet heel goed te zien in het donker en was het strand helaas al afgesloten. Ook zijn we deze avond nog door een doolhof gelopen dot was toch wel even spannend in het donker. Net als echte meiden schrokken we van elk klein dingetje dat we tegen kwamen en was het een grote chaos, maar wat hebben we gelachen. Daarna zijn we terug over de olifanten brug gelopen en nog even gekeken en geluisterd naar de mooie lichtshow en de dierengeluiden. Vanuit daar werden we weer opgehaald door een taxi busje en zijn we naar huis gegaan.

De volgende ochtend gingen we met zijn alle al op tijd ontbijten zodat we de hele dag hadden om dingen te gaan bekijken. Na het eten zijn we opzoek gegaan naar het waterpark maar dit was toch niet zo gemakkelijk de avond ervoor was het al zo donker dat we niet konden zien hoe we waren gereden met de bussen. Maar gelukkig kon je aan iedereen hulp vragen en ze hielpen je ook echt met alles. Toen we er eindelijk waren konden we onze ogen niet geloven zo mooi dat het eruit zag en zo groot ook. Deze ochtend hebben we heerlijk gezwommen en even alle glijbanen uitgeprobeerd. Om half twee gingen we terug naar ons huisje en kon iedereen even douche, want om 4 uur stond de safari alweer gepland. Ik heb echt van elke seconden genoten wat hebben we veel mooie dieren gezien. Dit moet je echt gedaan hebben als je in Zuid-Afrika bent. Om zeven uur reden we het park weer uit.

Dit zijn de dieren die we allemaal hebben gezien: leeuwen, olifanten, giraffen, zebra’s, gnoe’s, luipaard, neushoorns, nijlpaarden en antilopen.

Na de hele leuke maar lange dag hadden we ook wel voort honger gekregen dus gingen we een plekje zoeken om te eten. Na dat onze buikjes weer gevuld waren gingen we naar huis.

De volgende dag hadden we om half elf onze volgende activiteit alweer gepland. Vanaf de receptie reden we met een auto de berg op naar de kabelbaan. Wat hadden we daar een mooi uitzicht, maar daar kwamen we niet voor. Nadat iedereen een tuigje aan had en klaar was gingen Dominique en ik als tweede naar beneden. Het leek net of je vloog. De vlucht duurde 45 seconden want de kabel was zo'n 2 km lang en je gaat 120/160 km per uur, maar wat was het gaaf om te doen. Nadat iedereen geweest was reden we terug naar het park. Daarna zijn we nog met zijn alle naar het krokodillen park geweest hier kon je gewoon op je gemakje doorlopen en krokodillen bekijken het was niet groot maar wel leuk om te zien, maar we hadden het zo heet dus zijn ons nog even gaan afkoelen bij het waterpark. Om half zeven hadden Anniek en ik gereserveerd bij een restaurant de rest wou niet mee maar wij wouden hier echt een keertje eten en wat was ik blij dat we dat gedaan hadden. Het was in een paleis we voelde ons net prinsesjes. Na een heerlijk avondje gegeten te hebben gingen we weer naar ons huisje. We hebben nog even lekker bij gekletst met zijn alle en zijn daarna gaan slapen.

De volgende ochtend hadden we met lynette afgesproken om met haar nog een keer een safari toen alleen dan met hun eigen auto's, we hebben toen veel van dezelfde dieren gezien, maar toch was het nog steeds super mooi ik genoot er weer helemaal van.
Omdat het waterpark om half vier al dicht ging zijn we hier nog even voor de laatste keer heen geweest.
Daarna waren we ook met zijn zevenen nog even naar het traditioneel park geweest. Een man vertelde over elk huisje een verhaal en zij wat in die taal hallo was en dankjewel. Daarna kregen we een show te zien met dans en zang. Dit was erg leuk om te zien alleen was het jammer dat het zo snel voorbij was. Weer terug bij ons huisje ging iedereen zich klaarmaken voor een gezellig avondje uiteten met Lynette en Gerald. Na een gezellige avond zijn Elvie, Anniek en ik nog even cocktails wezen drinken bij een hotel even later kwamen ook Nine en Judith erbij. Wat hebben we gelachen. Wij zaten er nog als enigste dus het was tijd om terug te gaan naar ons huisje zodat de medewerkers ook naar huis konden gaan. Dit was een erg gezellige laatste avondje in Suncity.

De volgende ochtend gingen we rond tien uur weer terug naar Viljoenskroon, maar we kunnen terug kijken op een erg leuke week.

• 10 Maart 2016 - 14:55

Alice:

Wauw wat enorm gaaf!! Super vet meid! Geniet van de tijd xxx